BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.
easy website builder software web page software DOUAROTI
DOUAROTI
DOUAROTI
DOUAROTI
DOUAROTI
DOUAROTI
DOUAROTI
DOUAROTI
DOUAROTI
DOUAROTI
DOUAROTI
DOUAROTI

 


 ANTICIPARE PREZENTEI ALTOR VEHICOLE

Dupa spusele unora pentru a evita acidentele trebuie sa conduci asteptandu-te,si anticipand mereu greselile altora.

E foarte important sa observi marginea strazii ,sa tii cont  de intersectii,parcari si prezenta vehiculelor in miscare

sau stationate.Evaluati aceste informatii si selectionati care ar putea fi un eventual perico,de exemplu o masina care

iese dintr-un garaj.Decideti ce corectii trebuie sa faceti la traiectoria voastra:incetinire,sa te muti pe mijlocul

benzii,sa claxonezi ,sau chiar sa franezi pentru a evita un eventual inpact

Atentie ,atentie,atentie la semnele de avertizare a intersectiilor.Intersectiile cele mai  periculoase si fiecare

semn care avertizeaza o intersectie e o invitatie la prudenta.In apropierea unei intersectii vehicolul  care

il aveti in fata poate vira fara semnalizare,sau poate incetinii sa lase alt vehicul care vine de pe o strada

laterala sa intre in intersectie.Daca tineti la viata voastra nu depasiti niciodata intr-o intersectie!


  CONCLUZIE

Mesjul e simplu: recunoasterea anticipata a situatiilor periculoase e una din bazele condusului in siguranta.In

timpul condusului e esential sa aduni informatii despre strada pe care rulezi, despre tot ce se intampla in jurul

tau.In mod particular:

-Obisnuiti-va sa priviti cat mai mult inainte,observand strada de la punctul cel mai indepartat si usor usor spre

zonele mai apropiate si in spatele vostru

-Invatati sa recunoasteti acele semne care indica prezenta sau probabilitatea unei situatii periculoase

-Reactionati in baza informatiilor adunate ,si dupa caz ,modificati traiectoria su viteza pentru a infrunta situatii

periculoase incepand cu cele mai importante/urgente


                                                      CAND LUCRURILE SE INTAMPLA ALTFEL...


Curbele sunt partea cea mai frumoasa in mersul cu motocicleta. Inclinarea propriei motociclete intr-un perfect

echilibru de forte,parcurgand o traiectorie "curata" si fluida cu motorul in sarcina e o senzatie extraordinara

pe care nici un alt mijloc de transport nu poate sa ti-l ofere.

 

Acest capitol analizeaza abordarea si conucerea motocicletei in curba ,examinand pe rand toate operatiunile.Textul e

organizat dupa cum urmeaza:

-"citirea"curbelor

-manevra de abordare

-alegerea traiectoriei

          "CITIREA CURBELOR"

Sa incepem cu un lucru deja stiu: in general la o curba reusesti sa vezi decat portiunea de  inceput a acesteia.

Traiectoria strazii,dupa aceasta portiune,e ascunsa,si tocmai aceasta caracteristica face ca virajele sa fie

periculoase,dar in acelasi timp si foarte incitante.Exista insa o metoda care ne ajuta sa apreciem raza unei curbe

si deci sa selectionam din timp viteza si traiectoria ce mai buna.Metoda folosita e asa zisul "punct de fuga"si

princippul lui de baza e foarte simplu.

Mergeti pe o strada putin traficata prevazuta cu guard rail(protectii laterale tip balustrada)pe ambele parti

si alegeti o linie dreapta in capatul careia sa fie o curba stransa.Pozitionati-va in picioare in mijlocul benzii la aprox.

150 de metrii de curba si observati ce aveti in fata.O sa realizati ca strada cu cat priviti mai departe cu atat

pare din ce in ce mai stramnta pana cand la un moment dat guard rail-urile par ca se unesc intr-un punct.Acela

este "punctul de fuga",locul unde balustrada de protectie din drepta se uneste cu cea din stanga.Inaintati acum

spre curba! Realizati ca punctul de fuga incepe sa se miste,la inceput mai incet iar avansand catre curba incepe sa

se miste din ce in ce mai rapid,indepartandu-se de voi.Pe parcurs ce inaintati campul vostru vizual o sa se deschida

si cand ajugenti la sfarsitul curbei "punctul de fuga" s-a mutat deja in capatul strazii ,la urmatoarea curba


   VITEZA APARENTA A "PUNCUTULUI DE FUGA" E IN RELATIE DIRECTA CU RAZA CURBEI


Inarmati cu aceste cunostinte,sunteti in gradul de a estima orice fel de curba.Daca punctul de fuga se misca incet,

curba este stramta,daca punctul ramane pe loc sunte-ti intr-o curba "ac de par",daca in schimb punctul se misca cu

repeziciune inainte ,inseamna ca e o curba larga.Cu cat mai repede se misca punctul de fuga cu atat curba este mai

 larga.


  MANEVRA DE ABORDARE


Pregatirea pentru o curba se imparte in trei faze:pozitie avantajoasa,viteza corecta si selectia unei trepte de viteza

adecvata

-Pozitia.Pozitionati motocicleta asa incat sa aveti cea mai buna vizibilitate inauntrul virajului,mereu luand in considerare

prezenta de potentiale pericole.Pentru curbele la stanga pozitionati-va cat mai pe dreapta posibil(atentie la nisipul

si murdaria de pe marginea asfaltului),iar pentru cele la dreapta pozitionati-va cat mai aproape de axul drumului

(atentie la traficul de pe contrasens)

-Viteza.Inaintea  abordarii virajului observati punctul de fuga,evaluati miscarea lui si estimati raza curbei si viteza

de intrare optimala.

Aduceti motocicleta la aceasta viteza intr-o maniera fluida si controlata.

-Treapta de viteza.Ajunsi la viteza corecta/dorita ,selectionati treapta adecvata pentru aceasta curba,asta insemnand

 o treapta de viteza care sa va permita sa aveti o fluctuatie de accelreare sau decelerare. O regula foarte simpla  e aceea

de a intra in curba cu turatia putin sub jumatatea turatiei maxime a motorului.In timpul schimbarii treptei de viteza,in decelerare,

incercati sa evitati blocarea rotii spate (o frana de motor facuta brusc cand schimbati in treapta inferioara)


   ALGEREA  TRAIECTORIEI


Continutul acestei sectiuni se poate asocia la o fraza englezeasca sintetica si eficienta:"in a bend,late is great"

(in curba,intarziat e mai bine)Acesta fiind un text in alta limba cred ca e bine sa mai aprofundam argumentul.

Inainte de a incepe,sa ne aducem aminte ca motocicleta merge unde pilotul ei priveste.In curba e esential sa priviti mereu in fata,

catre iesire,pentru ca acolo vreti sa ajungeti.Cei cu putina experienta se uita cu un metru in fata rotii

fata ,asigurandu-se ca cauciucul nu aluneca pe asfalt .Nu faceti asta niciodata ,aveti incredere

in motocicleta voastra si priviti mereu in fata catre iesirea din viraj.


 

douaroti@trei.ro

HOME

HOME

VIDEO

VIDEO

POZE

POZE

UTILE

UTILE

FORUM

FORUM